torsdag den 17. juni 2010

Indlæg nummer 100.


... og det fortjener lidt ekstra flag på bloggen! Vi håber, at der stadig er nogen som læser med og synes at det er bare en lille smule brugbart, på den ene eller anden måde. Vi er selvfølgelig altid åbne for forslag og konstruktiv kritik, så kom bare an med jeres ideer og håndtegn!

- Men hallo, det skal det jo slet ikke handle om nu, for vi har lige været på Start! Festival i weekenden og det vil vi rigtig gerne fortælle mere om. Det svære er bare altid hvor man skal starte, så svært inspireret af dameblade og nogle platte interviews vi med tiden er faldet over på nettet vil vi dedikere dette indlæg nummer 100 til en yderst personlig og parodieret beretning fra en kold og våd, men sjov og farverig weekend på Vesterbro.


Sam: Først og fremmest var der jo alt det dér musik.. Hvilken koncert gav dig allermest åndenød? Eller hvornår havde du det sjovest?

Mathilde: Åååh musikken! Jeg havde ikke et ligeså pakket program som på Spot, så der var god tid til at opdage nye bands. Men den koncert der tog pusten fra mig, var Alcoholic Faith Mission. Dem havde jeg glæder mig til at se lige siden jeg missede dem på Spot, og de skuffede bestemt ikke. Jeg smilede gennem hele koncerten, og fik også lidt ondt i hjertet, fordi de er så fine og laver så fantastisk musik, absolut et band jeg skal se igen snart!

Sam: Jaaa man, Alcoholic Faith Mission var fantastiske, igen. Det var de også på SPOT - der spillede de bare tidligere på dagen, og der sad jeg nede på forreste række. På Start var de sat på kl. 00:30 og folk var fulde og i godt humør og der blev danset oppe foran. Det var fedt! Jeg tror de bliver rigtig store.

Mathilde: Emma Acs var også rigtig fin i sit 60'er outfit og stilrene band! Jeg havde ikke forventet en så god koncert, og er helt sikkert klar på at danse vildt næste gang de spiller.

Sam: Nu gik du jo desværre glip af La Belle Indifference om torsdagen fordi du skulle arbejde, men det var virkelig også sjovt og spøjst. To fyre med oldschool gameboys, backdrop med pixels og en nikkende David Hasselhoff, og en masse dans til fødderne gjorde ondt!


Sam: Jeg ved jo at du har en svaghed for moustache. Så du nogle gode af slagsen på festivallen?

Mathilde: Haha, jaah det er der vidst noget om.. Jeg kan ikke benægte at jeg så et par der var fine! Men det skal jo lige tilføjes at moustache ikke bare gør det i sig selv, det er ligesom bare the icing on the cake you know! Men fine fyre var der en del af... Mange af de gode moustachefyre blev nok bare hjemme pga. det dårlige vejr, de har det med at dukke op i solskin med raybans og tight pants!

Sam: Måske har moustacher ikke så godt af regnvejr og luftfugtighed..? Jeg
håber for dig at det bliver bedre vejr, når det bliver Roskildetid så de kommer frem fra deres skjul.

Mathilde:
Hvad syntes du om udvalget? Hvad skal fyrene gøre bedre til næste år?

Sam: Personligt savnede jeg flere butterflies eller ternede skjorter, men de gemte sig garanteret under regnjakkerne. Generelt var folk bare rigtig festglade, søde og imødekommende - jeg havde f.eks. en god diskussion med fyr-med-hat om hvordan melodien går i "Den Lille Havfrue" når havheksen tager hendes stemme. Det er vigtig viden jo. Hvem skal have vores award for at være fin på festival?

Mathilde: Åhh, vi stødte på dem fra Cody et par gange og de var SÅ fine..

Sam: Ja fin med fin ovenpå! Gælder det ikke også da vi spiste pizza i Istedgade og Trentemøller kom derned med en buket blomster i favnen, som vi var sikre på var til os? Fallulah så også rigtig sød ud, med sin kjole og sin whiskey-flaske. Kan vi ikke være veninder med hende og dele tøj?


Mathilde: Hvornår var du allermest Samantha-agtig?

Sam: Puha, der var sgu mange gyldne stunder til scrapbook'en, haha. Den aften hvor vi endte med at sætte alle koncerter på standby, til fordel for en kiosk på Istedgade hvor vi fik papvin og lommelærke.. Det var sjovt. Vi endte med at sidde på Halmtorvet blandt ludere og lommetyve og Laust Sonne og dele, imens vi råbte i munden på hinanden. For vi kan åbenbart ikke kommunikere normalt når alkohola er med i byen.

Mathilde: Haha, det var sgu også en sjov aften, den hører også med til en af mine favoritstunder! Er også meget glad for den aften, hvor vi havde gang i det gule malertape inde ved Lays scenen. Jeg tror folk omkring os var ret trætte af os, men jeg grinede så jeg havde ondt i maven!

Sam: Det havde jeg glemt. Det virkede som den bedste idé i hele verden at lave "hærværk" på deres komplicerede gaffatape-skilte og ændre "Lays" til "Lys" og "Asyl" og der skulle selvfølgelig stå "Ven" i stedet for "Venue". Der gik rent "læs og forstå" i den.

Mathilde: Og den anden aften hvor vi drak en ordentlig spand lommelærke og sad i Øksnehallen til de lukkede, med krummekasket på! Fin fin aften! Hvornår jeg var mest Mathilde-agtig ved jeg faktisk ikke, er generelt meget mig-agtig når jeg er omgivet af god musik og fine venner tror jeg.

Sam: Jeg syntes du var meget Mathilde-agtig da du trodsede regnen om lørdagen og mødte op i fin trenchcoat, lyserød beret og blondesokker i dine laksko.



Mathilde: Hva så, hvad er konklusion og status på weekenden?

Sam: Som Facebook ville have sagt: Thumbs up! Sjovt og festligt på trods af vejret, inspiration til musikbiblioteket, lommelærke is the new Obama, jeg kan ikke få nok farver, dansk musik er virkelig godt for tiden. Husk at redde håret 100 gange inden I går i seng, for det gør prinsesser!

Mathilde: Det eneste der manglede var lidt bedre vejr, flere moustaches og butterflies, men ellers var det jo perfekt og jeg vil sgu egentlig gerne med igen næste år! Nu er vi helt klar parat Start! til Roskilde!

2 kommentarer:

  1. Haha, ååååhh hvor jeg dog elsker jer!

    SvarSlet
  2. Tillykke med nr 100!

    I gør det godt, jeg vil på Start næste år!

    SvarSlet