mandag den 19. juli 2010

Fin, finere, vimpler.

Udover isvafler, cykelture, grill, papvin, musik, dans, solbriller, venner og massevis af blomstrede kjoler, betyder min sommerferie tid til kreative ideer og projekter. Efter at have været på besøg i den fine Brinja på Islands Brygge følte jeg mig helt inspireret til at gå hjem og klippe og lime i noget - bare et eller andet. Jeg kom i tanke om, at jeg havde noget virkelig fint gavepapir liggende og besluttede mig for at fjerne mine gamle regnbuefarvede vimpler og lave nogle nye hjemmelavede (altså dem jeg har på mit soveværelse, ikke dem her på bloggen, de får lov at blive hængende!)



Fremgangsmåden er egentlig meget simpelt, man klipper bare nogle strimler papir (man kan fx også bruge almindeligt karton i forskellige farver, eller gammelt tapet), folder det dobbelt og klipper nogle trekanter alt efter hvor store man vil have selve flagene.



Lim på indersiden og fold det udenom snoren. Den jeg har brugt fandt jeg en rulle af til 20 kroner i Papirlageret ved Nørreport. Herefter er det egentlig bare klip-lim-fold med nogenlunde ens mellemrum, alt efter hvor lang man gerne vil have vimplen.




Vupti-la, fin og yndig pynt til at hænge op anywhere. De er så fine og stemningsfyldte, når jeg har mit vindue åbent blafrer de i vinden og jeg tænker på cirkus og sommer. Det tager under et kvarter at lave, og jeg har allerede fået en bestillingsliste fra flere veninder hvis hjem selvfølgelig også skal pyntes med fine vimpler. God fornøjelse :)

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker din lille animation hvor vimplen siger HAPS og spiser snoren <3

    SvarSlet
  2. that is such a cute idea. i love it! i might have to try it myself.
    sorry for posting my comment in english >.<

    SvarSlet