fredag den 16. juli 2010

These are a few, of my favourite blogs ...

Det lyder måske mærkeligt når det kommer fra mig som designstuderende, men jeg er uendeligt træt af modeblogs. Jeg håber ikke, at nogen føler sig truffet for jeg er sikker på at der er nogle som er rigtig fine og inspirerende for andre end lige mig. Det er jo heller ikke fordi at jeg skal pudse min lille-bitte glorie og påstå at jeg ikke er en sucker for kjoler, shopping og fine sko - jeg har nok bare aldrig forstået dét med at kopiere og gøre det samme, eller gå i det samme som alle de andre, og derfor styrer jeg nok meget bevidst uden om hovedstrømmen.

Med dét udsagn på banen, vil jeg benytte den meget oplagte mulighed for samtidig dele et par links med dig, og smide noget street cred til de fine og originale blogs som jeg elsker at følge med i:

Først og fremmest er der jo de obligatoriske sider som inspirerer mig i næsten alt hvad jeg laver på min laptop - fra skoleopgaver til bloggen her, sideløbende projekter og kreativt overskud: Hvis du ikke allerede kender FFFOUND, Fuck You Very Much, Booooooom, We Heart It, Learn Something Everyday og Share Some Candy er du gået glip af noget - afsted med dig!

Men når det kommer til de personlige blogs, er jeg hende som sukker over fine billedberetninger og hverdagshistorier, som drages af et godt sprog og kan glemme tid, sted og alt omkring mig når jeg læser med. Nogle gange sidder jeg faktisk og smiler eller griner lidt alene. Jeg inspireres virkelig meget af gennemgående stil og referencer til gamle dage, nogle gange kan jeg ikke tyde alt, men så siger fine fotos og tegninger mere end ord. Og så kan jeg godt lide at læse historier og hemmeligheder fra folk jeg ikke aner hvem er.
Jeg fænges af, at der er en motivation bag bloggen som skinner igennem, og jeg er vild med hvis der er noget på hjerte.

1 kommentar: